Beachtliche Powermaschine ...
Beachtliche Powermaschine ...
Erfolg in Einzelteilen.
Erfolg in Einzelteilen.
Did you just copy my pun?
War nicht ganz sicher, ob du ihn gemacht hattest.
Nicht, dass er äußerst originell gewesen wäre, aber ein guter Witz darf nicht zuuuu selbsterklärend sein. Man man man... Alles muss man dir erklären, weil du wirklich gar nichts weißt.
Nicht, dass er äußerst originell gewesen wäre, aber ein guter Witz darf nicht zuuuu selbsterklärend sein. Man man man... Alles muss man dir erklären, weil du wirklich gar nichts weißt.
Höchstwahrscheinlich nicht einmal, was Raketeneinzelteile sind...
Nicht, dass er äußerst originell gewesen wäre, aber ein guter Witz darf nicht zuuuu selbsterklärend sein.
Das ist dann über vielleicht der Unterschied zwischen, "hust, hust" und "höhöhö".
Das ist dann über vielleicht der Unterschied zwischen, "hust, hust" und "höhöhö".
Na schau, du kannst es ja doch
Sind die NASA Raketen auch immer bei den Tests kaputt gegangen? Ich weiß ja nicht ob die Philosophie von "Move fast and break things" von Software auf Raumfahrt zu übertragen so super ist. Ist schon bei den Tesla Autopiloten sehr fragwürdig.
Sind die NASA Raketen auch immer bei den Tests kaputt gegangen? Ich weiß ja nicht ob die Philosophie von "Move fast and break things" von Software auf Raumfahrt zu übertragen so super ist. Ist schon bei den Tesla Autopiloten sehr fragwürdig.
Ich glaube die NASA hatte damals schon viele zerstörte Raketen, teilweise auch verbrannte Astronauten in der Kapsel ohn Start.
Bei Starship war es diesmal wohl das Zusammenspiel von Einzelbauteilen die für sich alle funktionieren, aber noch nie in dieser massiven Zusammenstellung einen Testflug schaffen sollte.
Soweit sah alles gut aus, tippe mal nächstes mal fluppt es : )
Ich glaube die NASA hatte damals schon viele zerstörte Raketen, teilweise auch verbrannte Astronauten in der Kapsel ohn Start.
"Apollo 1". Eine gewisse Übersicht liefert das Denkmal auf dem Mond
Sind die NASA Raketen auch immer bei den Tests kaputt gegangen?
Wenn man bedenkt, wie viel Geld der amerikanische Staat Musks Raketen-StartUp schon hinterer geworfen hat, dann war das eigentlich auch eine NASA-Rakete.
Musk, too, is the beneficiary of public-private partnerships.
Alles anzeigenThis week’s Twitter kerfuffle is all about public funding. Elon Musk decided to label National Public Radio’s account first as “government-influenced media,” which it previously applied to state-operated media outlets that shade into propaganda. Later, the label was changed to “government-funded media.”
NPR, which maintains that its editorial content is independent and has a history of running stories critical of the US government, decided to leave the platform rather than accept either new label.
While NPR does receive government funding through grants, it says that money represents less than 1% of the nonprofit’s revenue. In 2022, NPR reported $309 million in revenue; it noted an $80,000 grant from the National Endowment for the Arts, while its member stations may receive government funding that contributes to their license payments.
Critics quickly pointed out that two of Musk’s most successful companies, SpaceX and Tesla, are also government funded, and indeed receive much more money as a share of revenue and an absolute number.
SpaceX is, after all, primarily a government contractor, racking up $15.3 billion in awarded contracts since 2003, according to US government records. Its most important businesses are launching astronauts and scientific missions for NASA, and flying satellites for the US military.
Musk may quibble that payments for goods and services aren’t government subsidies but he owes the existence of the company to NASA. If the US space agency hadn’t backed the rocket-maker with a critical contract in 2008, the company likely would have failed.
Moreover, SpaceX’s business model has been working with NASA to develop space vehicles like the Falcon 9 and Dragon that it can then offer to private customers. These public-private partnerships have saved money for the government while helping to create a surge in private space activity; they aren’t the result of an entrepreneur acting alone. Meanwhile, SpaceX sought and is still seeking $885 million in government funding to support broadband access in rural communities.[...]
https://www.democracynow.org/2023/4/21/spacex_gulf_coast
Zitat“Colonizing Our Community”: Elon Musk’s SpaceX Rocket Explodes in Texas as Feds OK New LNG Projects
We get an update from South Texas, where Elon Musk’s SpaceX rocket blew up four minutes after launch Friday and residents reported particulates or ash rained down on their neighborhoods near the Lower Rio Grande Valley National Wildlife Refuge. We speak with Bekah Hinojosa of Another Gulf Is Possible, who has been targeted for participating in protests against SpaceX. She says, “We’re clearly being exploited by a billionaire and his pet project.” She also responds to the Federal Energy Regulatory Commission’s approval Thursday of three new liquified natural gas projects in the area.
Zitat
CHRISTOPHER BASALDÚ: Rio Bravo Pipeline and SpaceX, none of these companies consulted with the original people of this land, the Carrizo/Comecrudo Tribe of Texas. None of them consulted with the tribe. None of them have our consent. But yet, they still want to destroy Native homelands, ancestral homelands. We never gave our consent, and they’re moving forward. The Federal Energy Regulatory Commission, they never consulted with the tribe. They don’t have our consent, and they’re moving forward anyway. That’s not justice. … They’re enabling Musk to destroy our lands and destroy this beautiful area. It needs to stop. These are all the histories of colonial genocide against Native people and Native lands.
ZitatBEKAH HINOJOSA: You know, we’re tired of living under the constant threat of flammable rocket explosions because of SpaceX. You know, Elon Musk is on his quest to colonize Mars, and it’s beginning — he’s beginning by colonizing our community that’s on the frontlines of the U.S.-Mexico border, you know, that’s on the frontlines of the Gulf Coast, where we’re dealing with layers and layers of injustices. You know, our community is opposed to SpaceX’s operations. Yesterday, 27 organizations from the Rio Grande Valley signed on to a letter officially opposing the rocket launch.
AMY GOODMAN: So, talk about how — who controls where he does this work? And, in fact, does he choose this area of Texas on the Mexico border because of the deregulation of Texas and the fact — what kind of regulation does he face? And what kind of consent is required, if any, of the local community?
BEKAH HINOJOSA: It’s very clear that Elon Musk moved into our border community to take over, to colonize the region. We’re clearly being exploited by a billionaire and his pet project. You know, we are a low-income community of color. And Texas has a long history of deregulation, of just rubber-stamping permits and approvals for any big industry, and also give out numerous tax subsidies. You know, that’s what we’ve seen with SpaceX.
He’s moved into our community and turned us into a testing ground. It’s at the point now where I hear a noise, my family and I, and we wonder, “Is that SpaceX?” And we come to find out that the rumble is because of a rocket launch. Or I hear a huge explosion or blast from 10 miles away, and it turns out that SpaceX has done some kind of unannounced rocket testing. You know, we’re constantly dealing with just the growth of SpaceX and their operations.
ZitatAMY GOODMAN: Talk about how the environment has been impacted. For people who were watching TV to see the SpaceX launch, you see in the upper left “Boca Chica.” Talk about Boca Chica, where the fresh waters of the Rio Grande trickle into the Gulf of Mexico, the beaches and protected lands, such as the Lower Rio Grande Valley National Wildlife Refuge, near SpaceX.
BEKAH HINOJOSA: Yeah. I want to make it clear that Boca Chica Beach was never for sale. You know, Elon Musk has come and colonized our region. Boca Chica Beach is part of a state park. It’s part of the Lower — near the Lower Rio Grande Valley Wildlife Refuge. It’s part of an international wildlife corridor that’s very important for species to migrate, for genetic diversity. Boca Chica Beach and the entire region is also sacred lands of the Carrizo/Comecrudo Tribe. And, you know, families have been going there for generations to fish. Boca Chica Beach is considered the poor people’s beach, because it’s for local people that go, don’t have to pay fees to enter, and can go fish to feed their families. It’s also where the Carrizo/Comecrudo Tribe hold their sacred ceremonies.
And Elon Musk and SpaceX have been using their private police force and the local police to turn people away, so he can host his press conferences and parties and test dangerous rocket equipment. You know, that’s what we’ve been seeing. You know, some of the routine testing has caused over 60 acres of the wildlife refuge to burn down, has sparked grass fires. We’ve seen threats and death of migratory birds and endangered species like the ocelot.
ZitatAMY GOODMAN: [...]
last year, the Federal Aviation Administration determined that SpaceX’s plans for orbital launches would have no significant impact on the Gulf Coast region. The FAA’s ruling came after SpaceX founder Elon Musk accused the agency of having a fundamentally broken regulatory structure, after it didn’t rapidly approve an early Starship test flight. The FAA has also reportedly faced pressure from major SpaceX contractors, including NASA, Pentagon and the National Reconnaissance Office, all of whom rely heavily on SpaceX to launch satellites and astronauts to orbit and beyond. NASA has selected, for example, a version of SpaceX’s Starship as a lander for its upcoming Artemis III mission, which aims to return astronauts to the moon for the first time in half a century. So they’re using this private company for the Pentagon, for the FAA, for all of this NASA work.
Wenn ich noch Auto fahren würde, wäre Tesla trotzdem die erste Wahl für mich.
Sind die NASA Raketen auch immer bei den Tests kaputt gegangen? Ich weiß ja nicht ob die Philosophie von "Move fast and break things" von Software auf Raumfahrt zu übertragen so super ist. Ist schon bei den Tesla Autopiloten sehr fragwürdig.
Es war keine Landung vorgesehen oder genehmigt. Die Rakete wäre auf jeden Fall gesprengt worden.
Der Mißerfolg ist, das sich die Rakete nicht von der ersten Stufe getrennt hat. Der Erfolg war, dass dieses Teil überhaupt abgehoben hat.
Die Philosophie hat übrigens bei der Falkon 9 hervorragend funktioniert. 2022 ist die 60x Kommerziell und ohne Probleme gestartet. Die Booster zum Teil bereits zum 10. Mal.
Aber realistisch sollte man bei zuverlässigem Trägersystem doch mal mit vollem Trägergewicht starten, nur so macht das ja Sinn, nicht eine leere Starshiphülle alleine.
Aber ich denke auch es wird die nächsten mal funktionieren, wobei ich ohne im Thema zu sein schon dachte dieser Flug wäre mal ein weiterer Flug, nur im Orbit zu fliegen ist auch zu wenig wenn man auf andere Planeten/Monde will : )
Wenn man bedenkt, wie viel Geld der amerikanische Staat Musks Raketen-StartUp schon hinterer geworfen hat, dann war das eigentlich auch eine NASA-Rakete.
Aber jetzt hat die Nasa Zugriff auf eine wiederverwendbare Rakete, bei der ein Flug nur noch etwa 1/3 kostet.
Und das in einer unvorstellbaren Geschwindigkeit der Starts. Die europäische Ariane 6 sammelt fleißig Aufträge und ist noch kein einziges Mal abgehoben...
Aber realistisch sollte man bei zuverlässigem Trägersystem doch mal mit vollem Trägergewicht starten, nur so macht das ja Sinn, nicht eine leere Starshiphülle alleine.
Aber ich denke auch es wird die nächsten mal funktionieren, wobei ich ohne im Thema zu sein schon dachte dieser Flug wäre mal ein weiterer Flug, nur im Orbit zu fliegen ist auch zu wenig wenn man auf andere Planeten/Monde will : )
1) Das wird auf jeden Fall passieren, wenn die Rakete Ohne Fracht fehlerfrei geflogen ist. Siehe Roadster bei der Falcon 9 als Fracht. Das wäre sonst ein Betonklotz gewesen.
2) Die neue Rakete ist hautpsächlich für Fracht in den Orbit gedacht. Für Flüge weiter raus soll sie im Orbit betankt werden. Zumindest ist das die letzte Idee, die ich gelesen habe.
Nicht, dass er äußerst originell gewesen wäre, aber ein guter Witz darf nicht zuuuu selbsterklärend sein. Man man man... Alles muss man dir erklären, weil du wirklich gar nichts weißt.
Witze erklären ist am lamesten
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